Pagina's

woensdag 24 april 2013

Examenstress

De examens komen er weer aan. Voor tips lees verder.
Het is weer bijna zo ver, de examens komen er weer aan. Dit is natuurlijk erg spannend, ik zelf heb het al een keer meegemaakt het is nu 3 jaar geleden en ik weet het nog zo goed. Daarom wil ik graag wat tips met jullie delen die mij persoonlijk erg hebben geholpen.



- Maak een schema met welk examen je wanneer hebt. Zo weet je wat je te wachten staat en wat je wanneer moet gaan leren.

- Maak een planning met wat je wanneer gaat leren, zorg ervoor dat je niet op één dag voor 2 examens gaat leren zo haal je de stof alleen maar door elkaar.

- Neem voldoende rust, rust is op dit moment erg belangrijk. Als je uitgeslapen bent kun je je natuurlijk veel beter concentreren.

- goed en gezond eten is ook belangrijk, sla geen maaltijd over.



- Als je echt heel erg zenuwachtig bent kun je bij de drogist pillentjes halen die helpen om wat rustiger te blijven ( deze zijn plantaardig dus er zit geen rotzooi in)

- plan ontspanningsmomenten in van tijd tot tijd, ga dan iets doen waar je blij van wordt, of doe een lekker maskertje op en relax!

- Iets wat je sowieso moet onthouden, probeer je er niet te druk over te maken. Als je goed leert, dan kun je niet meer dan je best doen!

- Zorg ervoor dat je geen afleiding hebt, ga in een ruimte zitten waar je niks hebt, geen tv, geen mobiel, geen computer. Alleen je studieboeken.



Ik wil iedereen heel veel succes wensen met hun examens!!



bron: weheartit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten